2011. február 27., vasárnap

Brown Betty erdei gyümölcsös - meggyes

A következő receptet még a nyáron néztem ki Ms.Poppy-nál. Már akkor tudtam, hogy ezt valamikor el fogom készíteni, mert nagyon szeretjük a gyümölcsös sütiket. A fagyasztónkban még rengeteg gyümölcs van, amiket igyekszem most már felhasználni. Ma pedig ettünk volna valami könnyű és gyorsan elkészíthető sütit. Keresgettem a receptek között és így esett erre a sütire a választásom.
Nem bántuk meg, gyorsan fogy, pedig alig egy órája lett készen. 
Az eredeti receptet Ms.Poppynál megtaláljátok. Leírom, hogy én hogyan készítettem.



Hozzávalók: ( a gyümölcsös részhez )

3 marék magozott meggy,
1 marék málna 
1 marék ribizli
1 marék szeder
1 marék aszalt áfonya
1/4 csésze barna nád cukor 
1 teáskanál fahéjas, vaníliás cukor
2 evő kanál liszt 
2 evő kanál olvasztott vaj
reszelt narancs és citrom héj 
lehet még bele tenni fahéjat, de nekem most a vaníliás cukrom fahéjas volt
tettem még bele egy evő kanál saját készítésű vanilía aromát.
  

Morzsa tető hozzávalói:  

1/3 csésze pörkölt, durvára vágott dió
1/2 csésze nád cukor
1/3 csésze zabpehely
1/2 csésze liszt
4 evőkanál szoba hőmérsékletű vaj (én figyelmetlenül olvastam el a receptet és ezt is megolvasztottam, de nem volt így sem gond)


Elkészítés: 

A sütőt előmelegítettem 175 fokra.
A gyümölcsös rész hozzávalóit összekevertem és egyenletesen a tűzálló sütő formába simítottam.
A morzsás tető hozzávalóit összekevertem és rámorzsoltam a gyümölcsös réteg tetejére. 
Addig sütöttem ameddig a teteje nem pirult meg, ez nálam 40 perc volt. 
Olyan szép volt ahogy a gyümölcsök bugyogtak ki a a morzsa tetején.
Kár, hogy ezt nem lehet lefényképezni.

  
  

Mi simán fogyasztottuk, de Ms.Poppy javasol hozzá még vanília fagyit, tejszín habot is.
Alig várom, hogy friss barackkal, eperrel is el tudjam készíteni. 
Szerintem az is jó   ebben a receptben, hogy előre is össze lehet keverni a két rész hozzávalóit
és már csak sütni kell gyorsan a vendégek megérkezése előtt.

  
  

Ms.Poppy nagyon köszönöm a receptet, nagy sikere volt, biztosan el fogom készíteni máskor is.

3 megjegyzés:

  1. Micsoda finom süteményt sütöttél Nellike! Jól jött volna ma belőle egy adag neünk is!

    VálaszTörlés
  2. Egy icipici még van Andikám!Elküldöm!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ez igen, tele gyümölccsel, hú de jó lenne most!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...